Europejski Trybunał Sprawiedliwości (ETS) w swoim postanowieniu z 2 kwietnia 2009 w sprawie nr C-421/07 zdecydował, że rozpowszechnianie przez stronę trzecią informacji o produkcie leczniczym (włączając w to jego właściwości terapeutyczne i profilaktyczne) można uznać za reklamę w rozumieniu dyrektywy 2001/83/EC, nawet jeśli strona trzecia działała z własnej inicjatywy i niezależnie w jakikolwiek sposób od wytwórcy lub dystrybutora tego produktu leczniczego.

Głównym uzasadnieniem jest to, że najważniejszą intencją dyrektywy jest ochrona zdrowia publicznego i działania strony trzeciej polegajace na rozpowszechnianiu informacji o produkcie leczniczym (nawet niezależnie i z własnej inicjatywy) mogą stanowić zagrożenie dla  zdrowia potencjalnych pacjentów i muszą podlegać tym regulacjom.

Link do decyzji ETS: case-421-07.pdf

 

Komentarze

Zostaw komentarz

Zaloguj się, by móc komentować.